söndag 2 augusti 2009

Snart är sommaren över....

Men vad grejer vi har gjort denna sommaren...
Under makens 2 första semesterveckor har vi turnerat runt finland och hälsat på alla våra vänner. Haft en massa besökare och fler väntas :) och så har vi även utökat familjen med 2 st dvärghermeliner. Så nu bor "Nyfiken" och "Ella" här med, de i djuraffären förklarade för Busan och Mini att kaninerna måste få vara ifred de 2 första dagarna för att vänja sig vid sitt nya hem - barnen tog det på fullt allvar ända tills vi kom hem, dessa små ulltottar fick en intensiv husvisning, extremt mycket med mat och gos så nu kan dom varena hörna i huset.

Idag tvingade jag med Mini ut i skogen för att plocka svamp, någon sådan fann vi inte men grymt mycket med blåbär, så i skrivande stund ligger det en plåt full med blåbär i ugnen, jag ska torka dem och ha de på gröten i vinter. I morgon ska jag plocka mer, detta blir gott i vinter.

Maken och jag har utökat midjorna lite så nu är det diet för oss båda som gäller. Ikväll ska vi ha limemarinerad lax med potatis till middag, eller potatis och potatis, barnen ska ha det, vi ska ha bulgur.......(maken är jättelycklig)

Nu ska jag försöka att ta mig i kragen och skriva några brådskande mail, jag har under dessa veckor inte hunnit skriva till någon och det finns en och annan som vill ha lite svar av mig, eller bara höra att jag lever! En vän från Brasilien skrev och berättade att hon brukar få höra av en annan vän hur vi har det, ingen liten pik...... Så hon står högt på listan.

Glad resterande sommar, snart är det uppkörning och skoldags - nu tar vi ett djupt andetag och kör på, eller hur!

Inga kommentarer: