måndag 8 mars 2010

Kyckling för stressade!

För ett tag sen marinerade jag frysta kycklingfileer, när jag skulle steka dem var de fortfarande frusna så jag gjorde en chansning som blev väldigt lyckad! Så nu kära vänner ger jag mitt superrecept! (detta passar perfekt för en stressad mamma i arbetslivet)

Marinad(som fixas på morgonen el kvällen innan)
1 dl matolja
3msk limesaft
2 stänk curry(el mer)
2 pressade vitlökar(el mer)
salt, peppar

blanda allt, lägg filéerna i en påse, häll över marinaden och in i kylen, under dagen.

Sätt ugnen på 225 grader. Plocka ut filéerna och stek dem ca 2-3 min på varje sida sen in i ugnen i ca 20 min. (Beroende på storlek, kolla saften innan ni tar ut dem) Den saftigaste och godaste kyckling har ni aldrig har smakat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Servera med ris o sallad.

Skriv gärna vad ni tycker när ni provat den....

Brassemamma

Inga kommentarer: