torsdag 31 juli 2008

Intet nytt

Här händer det inte så mycket på gott och ont!

Jag har fortfarande inte hittat någon bra sallad (jag ger mig inte föränns jag hittar). Vad är det för fel med vettig sallad????

För några dagar sen så åkte vi till ett offentligt bad, stort misstag, Det var fullt med människor och jag kan svära på att jag såg avföring i vattnet. Så dit åker vi aldrig mer och nu har jag bestämt att vi ska anlägga en pool när vi har hittat hus. ja på tal om hus, vi tittade på ett hus för nästan 3 milj igår - fukt överallt, så nu måste vi leta vidare. Hur f*n kan man ta 3 mille för ett aspirerande mögelhus. Men det är Sverige eller!

I går pratade jag med en vän i Brasilien, hon berättade att det har flyttat in nya människor i vårt hus " men neeeeej" tänkte jag " vi bor ju där", men det gör vi ju inte längre. Nu börjar det att kännas lite olustigt, de andra åren vi har semestrat i Sverige så har vi åkt tillbaka efter 1 månad och nu har vi varit här i en månad så vi börjar att längta hem, känns inte alls bra.

Annars så har ju självklart ingen myndighet höra av sig om något, så det är bara att vänta lite till.

Jag skriver mer sen när mina barn sover eller gör något annat än att leka "driv mamma till vansinne så fort som möjligt"

Må gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet hur du känner dig...Jag har aldrig haft en sådan enorm hemlängtan , då menar jag hit till Kalifornien som jag hade då vi flyttade hem till Sverige.
Det var urjobbigt. Man var som sagt van att bara åka hem på semester, sedan skulle man helt plötsligt bo där.
Att flytta från Brasilien till Sverige är nog ännu svårare.
Varför flyttade ni tillbaka, har tyvärr glömt.