fredag 23 januari 2009

Jaha, så var jag här igen. Just nu är allt segt, förbannat segt. Mini har inte börjat på dagis än och jag mitt dumma nöt tackade nej till mina kurser "för de är inte vad jag ska jobba med" - fan vad jag är korkad, så nu måste jag söka om, vilket är ett helvete då jag måste söka och sen ringa till instutionen och kolla om jag får börja - och där är det tungt, för jag ids inte att ringa nu. jag har blivit helt orkeslös den sista tiden.....Det är så illa nu så maken måste ta barnen på mornarna och jag ligger och vrålar "nu minsann ska jag börja en detox så kraften kommer tillbaka" - men det är alldeles för jobbigt, så det blir kaffe istället. Men det kommer väl att gå över sen.

Jag har fått ett anfall av husmanskost, de 2 sista veckorna har vi bara haft kalops, pannbiff mm, jag har ändrat runt lite i de traditionella recepten, lägger ut de sen....

Nu är det bara 1 månad kvar tills vi åker till Brasilien igen, jag har fått min vän som vi ska bo hos att möta oss med en caipirinha vid bilen :) "men när ni kommer är ju kl bara 8 här!!!!" , men i svensk tid är kl 11 och det är semester, så visst ska väl det gå!? Jag tänkte maila henne om att boka vaxning,manikyr,hårinpackning och ögonplock till dagen efter vi har kommit - det ska bli så skönt att äntligen få komma "hem" igen. I natt drömde jag att vi såg menina linda (vovven), det var en härlig känsla att klappa henne igen, även när jag insåg att det bara var en dröm.

Nepp nu måste jag ta barnen, under detta inlägget så har dom försökt att ha ihjäl varandra 3 gånger, its never ending.....

Inga kommentarer: