fredag 24 november 2006

Mobbare!!!

Min första tanke var "stryk ska dom ha" - men sen kom jag på att då är man inte bättre själv.... Men något måste göras!

Min bror var mobbad, hans "vänner" målade honom på magen med spritpenna och slängde upp honom på skåpen i skolan, hans trygghet blev biblioteket i skolan. Där satt han alla raster för att slippa dessa svin. Jag har lovat mig själv att om jag någon gång träffar på någon av dessa så ska mina barn inte få leka med deras barn och det ska jag berätta väldigt tydligt för dom. En mobbare ska för alltid påminnas vad den har gjort så som den mobbade alltid påminns om helvetet. Men vad kan vi göra för att lösa denna skit rent ut sagt? Jo, föräldrar kan hålla koll på sina barn, lära dom rätt och fel. Skolan ska ta sitt ansvar och ta hand om eleverna, INGEN ska må dåligt eller vara rädd. Regeringen skulle kanske kunna införa något slags jobb för arbetslösa som söker jobb att dom får behålla a-kassan några månader extra om dom går in på skolorna som rastvakter....

Nä, nu kom mina barn hem igen så det är dags för lite rätt och fel prat....

Inga kommentarer: