tisdag 16 januari 2007

Frukter

Jag har precis varit ute i min trädgård och plockat acerola. Det är ett körsbärsliknande bär som är lite syrlig men väldigt god. Det är ett rikligt acerola år i år. Jag tittade även till mina persikor, dom var mogna med en massa larver i sig, lite synd, men jag känner mig nöjd iallafall, jag har iallafall turen att kunna få plocka dom. Mina goiaba är ansatta av larver med. Brazilianlinda, hur håller du larverna borta från dina träd?

När jag var på väg in så råkade jag skrämma en av våra "husödlor", vi har några stycken som faktiskt har blivit lite tama. Dom brukar ligga och sola när vi är ute och leker, men han fann sig ganska snabbt och gick tillbaka till sin solplats....

Det slog mig nu när jag var ute att vi har det väldigt härligt här....

Jag skulle vilja rekommendera er alla att gå in på brazilianlinda.blogspot.com ( förlåt Linda att jag inte har bett om lov att lägga ut din sida ;). Denna tjej skriver om allt härligt i Brasilien samt lägger in underbara recept. ( Cecilia, hennes choklad desserter är oslagbara)

Så gå in på hennes sida och njut :)

Inga kommentarer: