torsdag 11 januari 2007

Straffet!

När man planerar att göra något på tu man hand en kväll så tänker man att det ska bli så mysigt och man kommer att få nya krafter till att ta itu med vardagen. Därför gick vi på bio. Det var visserligen mysigt och barnen sov när vi kom hem :)


Men tidigt tidigt nästa morgon så kom straffet, Innan jag ens hade öppnat ögonen så började det:

4-åring: Mamma ska du åka iväg idag?

Mamma: ehhh, nej?

4-åring: Ska du åka iväg i morgon?

Mamma: Ehhh, nej det tror jag inte! Varför undrar du?

4-åring: För du åkte iväg i går och lämnade oss HEMMA.....

Mamma i sina tankar : Ohhh, detta blir en lång dag....


och det blev det, jag fick inte gå ett steg utan att hon kollade mig. Ringde någon så var hon där direkt och förhörde sig om vem det var och om jag skulle åka iväg, gick jag på toaletten stod hon utanför och kollade vad jag gjorde, jag höll på att få ett mindre bryt... Så gårdagen var bara ett enda långt straff för att vi hade gått ut själva....så nu blir det inte mer utgång - orkar inte med straffen...

Men av någon anledning räckte det inte med igår, hon jagar mig fortfarande, jag kan inte göra ett handtag utan att hon kollar.


Jag blir galen!!!!!!

1 kommentar:

Brazilian Linda sa...

haha, vi ska ut ikv'll.. undrar om vi får samma reaktioner :)

Tack så mkt för paketet! Precis vad man önskar sig! Eller vad jag önskade mig! Super!

Nu börjar arbetet med att tänka ut någor Riktigt gott att använda det till :)

förresten, ser du fortf allt på port? gå isåfall in på dashboard och i sidan står det att du kan ända språket. fråga om du behöver hjälp.