onsdag 21 mars 2007

Nopp, bidde inget!

Jag opererades inte i månd, utan det var bara en undersökning. Visserligen ska jag inte vara så glad för det, för min snälla läkare berättade att min förstadie har gått från typ 2 till typ 3 samt klättrat upp i livmodershalsen, så på fredag ska han operera bort alltihop, för att senare om det behövs ta livmodern med!

Fan fan fan vad tomt det ska bli!


Men jag kommer att bli frisk, det lovade han, så jag får lita på det. För fula läkare ljuger aldrig, eller hur!

Maken har svårt att ta sig till detta , så igår satt han på nätet och försökte hitta någon annan orsak - typ allvarlig urinvägsinfektion! Det kommer nog ta honom ett tag att inse och förstå detta. Men det är gulligt av honom att försöka.

Ikväll ska vi gå ut med ett gäng, vi ska lämna alla barnen hemma, så jag funderar på att ta ett par glas för att slippa tänka. Nog inte så smart imorgon, men vad fanken - vem vet vad som händer när jag ligger sövd, man kan ju även dö av bara sövning. Sen är det ju det där att ligga uppfläkt för x antal läkare - jag har gjort trevligare saker i mitt liv.

Annars är allt bra här, barnen har börjat på dagis. Min lilla 2-åring är inte så liten upptäckte jag när vi kom till hennes klass, hon är huvudet högre än sina jämnåriga så hon bossar runt med dom :) Hon vet hur dom ska tas !!!!

Jag planterade tomater för 3 månader sen, så nu har jag mogna goda tomater på balkongen, barnen tycker det är jättekul.

Nä, nu ska jag lägga mig under en kudde och bara vara nervös en stund innan barnen kommer, för någon tid för sånt finns det inte med 2 extremt pratglada flickor i detta huset. Varför vill alla 4-åringar prata så det blöder ur öronen?

Snacka om att detta blev en virrig post - lite orolig kanske.....

2 kommentarer:

smultronpaj sa...

Tänker på dig. När ska du opereras då?

any sa...

Hej gumman!!!
Nu hittade jag äntligen din blogg adress!!
Jag tänker på dig bara så du vet!! Jag kan inte föreställa mig hur du känner...fy!!
Men jag tror på vad din läkare säger!! Du kommer att bli frisk..helt klart!!!
Sklickar massa styrke kramar till dig!!!