måndag 23 juli 2007

Hemma igen!

Herregud vad det är skönt med intensiv semestrar, på 8 dagar klarade vi av allt vi skulle göra i Finland, utan en massa drygande. Det är det värsta som finns - drygande, man gör ingenting utan bara skjuter fram allt till senare, jag blir galen på sånt.

De 2 första dagarna var vi hos 2-åringens gudmor, det var kul att äntligen få träffa henne igen, tyvärr så var gudfar i Kina, så honom får vi se någon annan gång.

De 4 dagarna efter tillbringades i skogen. Vi hade en stuga utan wc, så barnen vägrade gå på dasset, så vi fick leta fram en potta som dom använde. Jag fick diska i sjön, vilket var en ny upplevelse!
Makens morbror har kor och de korna blev högt älskade av barnen - 200 mjölkkor fick varsin puss och klapp av barnen - det var höjdpunkten för dom.

När vi åkte från skogen så tog vi in på hotell en natt så vi kunde få tvätta av 4 dagars skog - den känslan efter att vi hade duschat var obeskrivlig - skog är inget för mig.

De 2 sista dagarna var vi hos min vän som flyttade från Brasilien för ett tag sen.

Det var kul att se dom alla igen, men hon hälsar till Brasilien: Se vad finland har gjort mot mig! Håret var grått, hon måste färga själv.
Naglarna var ovårdade, hon måste manikyra själv
Benen var håriga, hon måste vaxa själv.
Hon trivs inte så jättebra där borta!

När vi äntligen kom hem igen, så var det ruskigt kallt här, så kläder av den tjockare sorten åkte på. Barnen är jätteglada att vara tillbaka, nu får dom sova i sin egen säng, något som 2-åringen har saknat. Varje kväll när dom skulle lägga sig så sa hon "hem mamma, hem" - hon tycker inte om att resa.

Men nu har jag fyllt på matförrådet. Självklart behövde jag gå in på bloggen och kolla listan:)
Så nu har jag det mesta jag behöver.

Idag regnar det här så vi ska göra trolldeg och leka med, bara 2-åringen inte äter upp den....

Inga kommentarer: