torsdag 5 juli 2007

Inköpslista

Om jag nu kommer ihåg att jag har en blogg när jag är i finland så kan jag gå in här och påminna mig själv om vad jag måste köpa där borta, för annars kommer jag hem med tja, bröd.


1. bostongurka
2. lingonsylt
3. inläggningsill
4.tranbärsjuice ( suveränt för er med urinvägsinfektion)
5. Lakrits, bilar
6.byxor till mig( höga så det håller in lite)
7.kaviar
8.majonäs ( den här har en eftersmak typ skum)
9. ansiktsmjölk
hm, skönt att man har en blogg som inte försvinner eller bli uppäten

Listan till finland är ganska komisk, vi ska bo hos 3 olika familjer så den ser ut så här:

1. passionsfruktsjuice
2.maionäs (??????)
3. picania fryst ( är ett kött)
4. oliver
5.myggmedel
6.yellow pulver
7.fejoada buljong (bruna bönor)
8.pepparsås
9. skärp av läder och hästhår ("big bissnis" i finland)

imorgon får jag listan av familj nr 3......

Detta kan bli kul.....

Inga kommentarer: