torsdag 28 juni 2007

Mamma, du är dum, ful och äcklig!

Känns det igen?



Detta får jag höra ca 100 gånger om dagen av 4-åringen, känns väldigt jobbigt nu.



Det hjälper inte till att vi alla är sjuka nu, 2-åringen fick öroninflammation i lörd, tyvärr så sprack ena trumhinnan, herre gud vad hon skrek stackars barn, och då hade vi ändå gett henne kraftig smärtstillning. Jag själv bara väntar att få det.



På fredag så slutar barnen skolan. 4-åringens fröken ska sluta, så idag ska vi ge henne en present som vi har samlat ihop till ( tror att det är en tröja)



Vi fick veta för 1 månad sen att hon skulle sluta. Vi alla blev kallade till extra möte på skolan, jag var lite orolig över vad det skulle handla om för dom vägrade säga något.



Vi samlades i en sal och rektorn berättade vad det gällde. Det flesta mammor samt fröken började att gråta! Ok, tänkte jag, hon ska nog flytta långt bort, men att börja gråta!



Dom talade fram o tillbaka samt visade upp den nya fröken, hon verkar vara trevlig, så jag är lugn.



Mammorna frågade om hon någonsin skulle komma tillbaka till staden, hon svarade att hon skulle komma tillbaka för att besöka hennes familj.



När snyftningarna var som värst så sa rektorn: Men titta på xxx (mig), hon flyttade till andra sidan jorden, men ny kultur, nytt språk , nytt allt, och hon klarar sig. Alla vände sig mot mig, och jag fick förklara att "allt går bara man vill".



Det lugnade de flesta, och snyftningarna sjönk undan. Själv kunde jag inte vänta på att få komma därifrån, när vi väl fick gå, skyndade jag mig att ringa maken. Det var bara för fjantigt detta.....



Var hon ska bo?



I grannstaden, ca 30 min härifrån!

4 kommentarer:

veronika sa...

Ja, det kan avra lite jobbigt med 4 aringar ibalnd..:)
Hmm, ar inte Brassarna vana att nagon flyttar?? :)

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...

nej, dom är inte det. Här flyttar normal brasilianaren en gång i livet, och det är när man har gift sig och ska bygga bo. Så det är väldigt känslosamt när någon flyttar här.Svårt för tex mig att förstå, själv har jag flyttat ca 15 gånger och då mellan 3 olika länder.

smultronpaj sa...

ojdå, så långt...

Linda sa...

haha, det var löjligt. SÅÅÅ typiskt brassarna. :)

/brasse Linda