lördag 23 juni 2007

Jag - en utlandsvensk

När jag bodde i sverige så var radion något jag sällan nyttjade, speciellt p3:s sommarpratarna. Det var något "andra" lyssnade på tyckte jag.

Men nu, nu sitter jag här och lyssnar på Ulf Lundell på sommarpratarna.

Det är nog först idag jag verkligen inser att jag är en utlandssvensk - detta är inte sverige. Känns lite vemodigt att jag har "släppt" sverige.

Stora frågan för mig nu är, kommer jag någonsin tillbaka till sverige? Kan jag anpassa mig och barnen till sverige?

Hm, vem vet!

3 kommentarer:

Brazilian Linda sa...

ja det är en bra fårga. Jag vet inte hur jag skulel anpassa mig fakiskt. Det finns så mkt i Sverige som jag kan tycker är så irriterande som jag gillar här.
Men om jag någonsin flyttar tillbaka så är det äl bara tt göra det bsäta av situationen.

Hoppas du hardet bra.

kram!

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...

ja, det är ju det - göra det bästa av situationen - hur gör man det!

Hannele på Hisingen sa...

Lätt som en plätt ;)