fredag 1 juni 2007

Och som vanligt har jag inte skrivit på evigheter, det blir så när förkylningarna härjar.

När jag flyttade hit för 4 år sen så fann jag ett kaffe märke jag tyckte om, och det har jag druckit hela tiden, medans mina vänner jagar efter det perfekta kaffet!

Så förra veckan fick jag för mig av någon korkad anledning att jag skulle prova runt lite bland dom brasilianska sorterna - STORT MISSTAG!

Jag köpte 3 olika paket, det första smakade visserligen ganska bra, men var så ofantligt dyrt. Det andra smakade antingen vatten eller espresso, hur jag än blandade så blev det inte riktigt gott, så det gav jag upp ganska snart. Det tredje var det värsta jag någonsin druckit - smakade bränt, hur jag än blandade så var smaken bränt.... så nu åker det också i tunnan.

Så vad lärde jag mig av det här! Jo, kaffet är inte godare bara för att det har ett fint paket, eller för att det är rostat i Brasilien.

Och så till något helt annat:

Den 7 Juni firar maken o jag 5-årig bröllopsdag!

Trevligt men vad kan jag ge honom? Läste på interflora att det är trä man ska ge - men vad ger man i trä?????

Alla tips mottages tacksamt!

Inga kommentarer: