onsdag 5 december 2007

38 grader varmt, hur kul är det!

Vi har haft ett grymt högtryck här nu, vilket har lett till 38 grader. Ni som sitter i kylan tycker säkert " åhhh där skulle jag vilja vara nu". Till er kan jag säga: Nej, det vill ni inte! Vi har inte kunnat leka ute, för värmen har varit hemsk. Vi har suttit inne och druckit litervis med vätska, och sommaren har inte ens börjat på allvar än! När jag tittar till mina barn på nätterna så tror jag att dom har kissat på sig, för det är stora pölar i sängen men det är svett, hur kul är det! Men jag hoppas på en lika mild sommar som vi hade förra året, då hade vi bara 35.
Hm, jag kände att jag behövde gnälla lite om det, för det är inte kul när det blir för varmt.

Jag gjorde fiskpinnar idag igen, men denna gången ville jag göra något annat med spenaten. Så jag skar ner spenaten grovt, hällde olivolja i pannan ihop med 1 pressad vitlök. Stekte till lite sen ner med spenaten. Lite salt, peppar samt kikärter och lite vatten, lät det koka ihop - och det blev fantastiskt! Prova detta, det var så gott.

Här har vi det som vanligt, det är inte mycket som händer här vad jag vet, men det gör mig inget för jag har fullt upp med julförberedelser. Jag vet att jag sa förra året att jag skulle salta min egen skinka, men jag hann bli lat under året:( så nu letar jag efter den perfekta skinkan istället. Min plan är att köpa den dyraste och hoppas på det bästa :)

Vi har några få inplanerade saker den närmaste veckan. På söndag ska vi på luciafirande i skandinaviska kyrkan, det blir första gången mina barn ser något sådant, så jag får förbereda mig på att svara på en massa frågor. På tis så har kyrkan barnhemsfest, jag hoppas att jag kommer att kunna åka in, för barnen är så söta och fina, om inte så ska jag tjata fram lite kort från festen som jag kan lägga här på bloggen.

Och till sist en fråga. Jag har varit runt på olika forum och ett återkommande ord är kränkning, så min fråga är: Kan en person som blivit kränkt hela sitt liv kränka någon annan? Med tanke på att den person har varit nedtryckt sååå länge, kan den ha styrka/ självkänsla att kränka? Det är en fundering jag har.

Nu ska jag gå och lägga mig i en blöt säng för en god natts sömn.

Inga kommentarer: