fredag 14 december 2007

Hurra hurra för mig!

Hur patetiskt lät inte det!

I dag vaknade jag med världens ryggvärk, jag o barnen har legat "plockepinn" hela natten. Jag satte mig upp och fick genast en 2-åring över mig. Jag frågade henne om hon ville säga något, men det ville hon inte. Jag berättade att jag fyller år idag och hon svarade " nehe" sen for hon ut ur rummet. Jag trodde att hon skulle rapportera informationen till sin storasyster (vilket hon alltid gör när hon får veta något)men nejdå, hon var tyst.

Jag steg upp och gjorde kaffe, storasyster kom ut i köket och följande samtal utspelades:

Mamma: Vet du vad det är för dag idag?

5-åring: mmmmm, fredag!

M: ja, men vad mer?

5: mmm sista skoldagen!

M: ja, men vad mer?

5: cantinamat (mat från skolan)

M: ja visst, men vad mer?

5: (lång tystnad sen) vet inte....

M:mamma fyller år idag!

5: jaha, sen for hon iväg för att genast komma tillbaka - mamma, får jag tårta idag?

Så var det med dom kramarna.... Men, jag firar inte sånt mer, så jag får skylla mig själv, men en liten kram hade varit kul. Men maken ringde och sjöng, det var trevligt :)

Nu ska jag baka en tårtbotten, kolla att kameran funkar för barnen har uppträde i skolan, börja packa för en vecka i Natal.(hur smart är det att ha semester veckan innan jul, men det ska nog gå:)

Jag har lite olika recept som jag ska lägga ut sen, jag har mixtrat lite igen :)

Inga kommentarer: