söndag 23 december 2007

Jul jul stålande jul...




Nja, kan man väl ínte säga direkt. Vi kom hem från Pipa i Natal igår, jag ska skriva om det senare. Så idag badade vi och nu sover familjen :) :), jag har just slagit in klapparna (har hittat de mest perfekta till maken) Snart är planeringen att göra köttbullar och janssons, men allvarligt - varför ska man slita ut sig innan jul? Är det inte bättre att göra det lite om !? Så jag tror att jag fixar maten i morgon.




Jag förstår inte hur mina föräldrar fixade allt. När jag var barn så gjorde dom all julmat till 7 personer natten innan julafton, hur orkade dom? Jag är slut nu och kl är bara 22, men jag har ju "bara 2 barn".




I år kommer vi att ha köttbullar, Janssons, skinka, sill, gravad lax,mini korv, ägg och rödkål - kort och gott bara sånt vi tycker om. Jag hoppas på en fröjdefull jul......

På tal om inget - har du skänkt något till välgörande ändamål?(bara för att det är efter jul så är det inte för sent) Själv har jag skänkt ca 400 kr till ett sjukhus här som ska ge fattiga barn näringsrik mat, (jag ska försöka att få någon kontakt där så jag kan ge varje månad).Sen har jag gett en del till barnhemsbarn i ´Sao Paulo, om du skulle vilja ge något till barnen här i landet så hjälper jag gärna till med kontakter :)


Jag ska lägga in några kort, (var dom hamnar i inlägget för stå för, ...tja tomten:)vi har inte många julklappar, för vi vill inte sätta in barnen i den materialistiska (hur stavas det egentligen? rättstavningen har inget förslag.......orkar inte kolla ordlistan ikväll) världen ännu, det får dröja tills dom efterfrågar det och då får vi se.....
Sist men inte minst
Jag vill önska er alla läsare en GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR, må nästa år bli bättre än någonsin :)
Må gott och ät inte för fett :) kolla in om några dagar, jag ska lägga in bilder från Pipa :)

1 kommentar:

Brazilian Linda sa...

God Jul och Gott Nytt År!!!
Och grattis i efterskot! :)

Hoppas ni haft ett bra år och att nästa blir ännu bättre :)

Och för att svara på en annan fråga om kränkning, ja jag tror att ngn som blivit kränkt kan kränka andra i rent självförsvar och för att den inte vet ngt anant. Komplicerat det där. :)

Hopaps ni får god mat på bordet, stressa inte, det gör du rätt i, jag griljerar skinka just nu :) kram!