onsdag 23 april 2008

Nu är jag tillbaka!

Jag har inte haft någon lust eller inspiration för varken mat eller annat. Det har varit lite jobbigt nu med allt inför flytten. 5-åringen är inte alls sugen på att flytta så hon kräver både ödlor, papegojor och ormar som plåster på såren, japp, fet chans att det kommer att hända.....

Vi har bestämt att vi ska ha ett jättestort kalas för alla deras vänner innan vi flyttar, ja, jag har ju inget alls att göra inför flytten!!!

Igår så började jag att rensa ut, hur mycket skräp kan man samla på sig på 5 år? Svar: En mindre soptipp faktiskt. Allt finns i dessa högar, lappar från skolan som är 3 år gamla, kvitton, tidningar och mycket mycket mer, tro mig det är mycket mer...

Sen när allt papper är ute ur huset så ska jag ge mig på alla kläder och leksaker som ska lämnas på barnhem här, ju mindre vi har med oss till Sverige desto bättre!

Hur ska jag hinna med allt??? Jag har bara 2 månader på mig. Men så är jag ju tvungen att klara det, så visst kommer det att gå bra *ryser av ångest*.

Sen ska vi inte tala om all shopping jag måste göra. Om du åker till Brasilien någon gång så måste du gå till en skoaffär, skorna här är fantastiska så 10 par till ska med containern. Sen har vi ju alltid smycken - Brasilianska stenar är underbara så det är tvunget att tas med. Brasilianska filmer och böcker bara måste med så barnen inte glömmer språket, och mycket mycket mer..

Det är bara synd att man inte får ta med sig mat. Men lite ska nog kunna slinka ner i väskan så som oregano , men då blir jag säket haffad för marijuana.


men något trevligt har hänt i tumultet, i lördags så var jag på lunch hemma hon en fransk familj, maten var fantastisk och jag lyckades klura ut vad deras "hemlig krydda" var så nu ska jag testa det på fläskkotletter imorgon, rapport om det senare, hoppas bara att det blir lika gott som jag vill att det ska bli.

Inga kommentarer: