onsdag 2 april 2008

Övernattning from hell.....

Om ditt barn är gammalt nog att ha vänner som sover över och du tycker att det verkar vara en god ide - GLÖM DET!

Igår bestämdes det mellan 5-åringen och hennes bästis att hon skulle sova över hos oss,
ja det kan ju vara kul tänkte jag!

Hennes mamma mötte mig i skolan med en stor väska med diverse saker och lite till, jag tog emot den och då säger hon det - det där man inte vill höra

Jag hoppas att det kommer att gå bra för xxx har aldrig sovit borta tidigare

Just då var det ganska försent att lämna tillbaka väskan och springa, men jag bestämde mig för att tänka optimistiskt: xxx är 5 år och känner oss bra, så det ska inte vara några problem!

Så när vi kom hem inledde jag operation översovning direkt. Jag gjorde den enda mat hon äter " pasta med smör", men självklart så hade jag gjort makaroner och inte spagetti så hon vägrade att äta! (#=¤¤&#&# - tänkte jag för mig själv), så det var bara att göra spagetti. Men hon blev mätt och belåten, en god grund när man ska sova eller hur!

När dom hade ätit så frågade flickan om hon kunde få gå och sova, PERFEKT, tänkte jag. Vi borstade tänderna och sen hopp i säng, dom somnade direkt och jag kände mig som supermamman nr 1,

Det var ett misstag!

kl 24 vaknade hon och ville ha sin mamma, jag försökte förklara att det var natten och att alla sov, men hon gav sig inte, hon skulle ha sin mamma. Efter mycket krångel så kröp det fram att hennes mamma brukar massera hennes ben när hon inte kan sova, så det var ju bara att börja massera.

Kl 06 vaknade mina barn och jag satt fortfarande och masserade......

Barnen kommer aldrig att få ha nattvänner mer, aldrig...

Inga kommentarer: