fredag 10 oktober 2008

Skolk?

Eller , det kan väl inte kallas skolk när man funderar på kristendomens intåg i vikinga världen, men inte orkar skriva ner det - jag ids bara inte. Jag har en fråga på tentan som vill att jag ska diskutera intåget och hur politiken, kulturen mm förändrades av detta, och självklart så kan man göra det på tusen olika sätt Så nu funderar jag på hur jag ska lägga upp detta - detaljerat eller inte detaljerat. Jag har ju bara några hundra år till att diskutera....

Men idag är det fredag :) så ikväll ska smutstvätten sorteras inför morgondagens tvättstuga. Samt att vi kommer att skriva kontrakt på ett hus vi ska hyra. VI HAR HITTAT HUS, det känns grymt skönt att veta att vi inte behöver bo vid soptunna nr 3 i slottsskogen i vinter. Så vi kommer att flytta in i dec någon gång beroende på hur mina tentor ser ut.

Busan fyllde år i tisdags, stora 6 år, hon fick en massa rosa glittriga saker, så hon var nöjd. På söndag så ska vi ha kalas på bus och lek, 3 galna timmar som kommer att ta mig 2 glas vin för att komma över. Har ni varit på något lekland någon gång? Om ni inte har så ska jag förklara: Det finns ca 200 barn som springer runt helt planlöst, dom vet inte var dom har varit eller var dom är på väg till - så man krockar med minst hälften. Och självklart så måste det vrålas med, dom skriker vad dom än gör - skjuta bollar - Skrik, åka rutchkana - Skrik, krypa runt i tunnlar - Skrik.

Så på söndag sitter jag med vin och försöker få bort det där surrande ljudet från öronen.

Inga kommentarer: