söndag 12 oktober 2008

Underskattad goding

Något vi nästan aldrig äter är lövbiff, och när man gör det så är det seg och tråkig... men idag så kom jag på att vi för några år sen åt en väldigt god fylld lövbiff, inte för att jag minns vad som fanns i, men god var den. Så då var det bara att prova! Det blev jättegott!
Vad du behöver! Tja faktiskt bara det du har hemma samt lövbiff :)

Men det här hade jag:

1 paprika
1 lök
2 pressade vitlökar
Massa ost + gorgonzola
4 lövbiffar

Gör så här:

Banka till lövbiffen, finhacka allt och lägg ner på den saltade och pepprade lövbiffen (ena sidan) vik över. Smält smör och bryn till på båda sidor, bara så att den får färg, sen hyst in i ugnen ca 10 min, på 200 grader, eller tills alls har smält. Servera ungsbakade rotfrukter till det.

Och så nu några tankar!

Varför klär barn av sig ALLA kläderna bara för att kissa?

Varför måste barn klia sig hysteriskt i näsan varje gång man borstar tänderna på dom?

Någon med svar?

1 kommentar:

Anonym sa...

LÖvbiff kan jga sakna här , där jag bor. den styckningen finns inte här, tyvärr.
Jag brukade också göra rullar av dom, enkelt och gott.