torsdag 2 oktober 2008

Planering klar - utförandet sen....

I dag har det varit hektiskt. Först lämna barnen, hem för att plugga som en gasell tills jag kom på att det funkar inte att läsa hysteriskt - så då fick jag en plan.

Jag ska ha hemtenta om några veckor och har fått ca 20 frågor och några av dessa kommer att komma på tentan, men hur gör man då???? Jo, mamma omständig/smart/effektiv (välj själv) har bestämt att så här ska denna tentan tacklas: jag har idag läst in frågorna så pass att jag minns på ungefär vad de lyder. Så nu när jag läser böckerna och kommer till något som har med tentan att göra så skriver jag ner frågan och svarar på den direkt. På detta vis så sparar jag en massa hysteri dagen det ska tentas, smart va!

Efter att jag hade kommit på denna geniala ide så var det bara att rusa till frissan, det blev faktiskt bra! Och självklart så var hon en mamma till busans klasskamrat. Efter det så jagade jag hem för att fixa kaffe...... Upp till skolan och hämta barnen, - rask promenad till torget där vi mötte barnens nya portugisiska lärare. Sen lades eftermiddagen på att barnen skulle lära känna henne, det gick jättebra förutom att mini vägrar prata portugisiska, men det kommer att lösa sig.

Middagen blev så tråkig men vi blev mätta iallafall, vad det var?
Ja, vad är tråkigt, jo, pommes med köttbullar.......

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att ni hittat ett hus att hyra!Du verkar nöjd med huset också, ligger det nära dagiset?