tisdag 27 november 2007

Fiskpinne lunch

För ett tag sen så läste jag på en blogg om kalops, finns det något som är godare än det? Ja, iallafall så kom jag på att jag har en kalvstek i frysen och det borde ju bli gott i en kalops, eller! Den ska jag iallafall göra imorgon så när jag letade efter den i frysen imorse så hittade jag en påse med fiskfileer så då blev det fiskpinne till lunch!

Att steka panerad fisk går verkligen jättefort. Jag satte på potatis och morötter. Lät barnen panera fisken samtidigt som jag skar spenat. jag kokade till spenaten och gjorde en stuvning, när den var färdig så stekte jag till fisken så när fisken var klar så var potatisen det med! Hela lunchen tog ca 25 minuter, snabbmat!

Barnen åt med god aptit för det var ju dom som hade lagat maten :)

Ikväll blir det köttbullar med persilja i, 5-åringen ska ha en vän här och en del barn är grymt kinkiga med maten så jag tänkte smyga i henne lite persilja:) Hoppas hon inte märker något för då vill hon väl aldrig vara här med...

Men 5-åringen har en annan vän som alltid har världens otur!

Normalt så bestäms det vem som ska följa med vem hem efter skolan vid skolan, och varje gång denna vännen har följt med så har jag förberett någon ny rätt! Sist hon var här så hade jag gjort en thaigryta, gången innan var det wook. Stackars lilla tjej, hon tycker ju bara om pasta. Men hon är så uppfostrad så hon äter upp allt, vilket är imponerande för en 5 åring.

Inga kommentarer: