tisdag 11 mars 2008

"Bara slå försiktigt"

Detta hände just:

3 -åringen kommer upp till mig och säger (dom leker i källaren):

3: mamma, storasyster slog den stora rosa bollen på mig, överallt

Mamma: Säg ajabajafy till henne, så får hon inte göra

3-åringen går iväg och jag hör ett dunk- dunk -dunk, vad är det!

Ja just det, hon drar sin skolväska ner för trappen

Mamma: Vad gör du, du får inte ta ner väskan i källaren

3: Jag ska bara slå xxx med den, men jag ska slå försiktigt!!!!!

Ja vad säger man?

Snälla maken kom hem!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Mormor sa...

hahaha...man få alltid ha ett öga på dem
Grytan verkar god...finns de bönorna i Sverige??
Hoppas lillgumman hade det trevligt på sitt kalas..var hon nöjd?
Kramar till er alla

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...

Ja då, men det blev tydligen inget godis, så lite sur var hon nog allt. Bönorna finns i "arab afärerna" berättade en vän.