tisdag 18 mars 2008

Sallads smörgås!

När jag gör sallad så brukar jag skära ner grönsakerna väldigt smått, ungefär i en ärtas storlek. Det krävs en väldigt vass kniv för att lyckas, men när det väl är gjort så är det värt allt jobb för jag har upptäkt att om jag skär så smått så äter barnen mer grönsaker, därav att det är värt det.

Igår skulle jag göra en smörgås till mig själv innan jag skulle hämta på skolan. Tittade i kylen och hittade inte något gott att lägga på, men så såg jag salladen och gjorde ett försök. Det var den mest fantastiska smörgås i mitt liv, jag verkligen njöt av den, och hur många gånger gör man det!

Prova, det är supergott och nyttigt.

På tal om nyttigt, är det någon som har provat min fejiao än?

Och en till.... vad ska du ha på ditt påskbord? Det är dags för sådana planer nu.

Inga kommentarer: