måndag 10 mars 2008

Träning

Nu har jag äntligen fått lite tid över, kan iof bero på att vi inte har fler besök inplanerade och att maken åkte iväg i går för att komma tillbaka nästa vecka.



Denna månaden (nja förra iallafall) var väldigt aktiv, jag började att träna för 2 veckor sen och har redan minskat midjemåttet med ca 1 stl, ganska kul faktiskt - bye bye magen....



Hur jag har gjort! Jag tittade runt på olika dieter osv och allt verkade så väldigt krångligt, man får inte äta dittan eller dattan och så måste man meditera eller yoga osv - sånt är inget för mig, jag vill kunna äta vad jag vill och att sitta still ligger inte riktigt i mina gener om man säger så.



Så i samma veva som jag lärde mig att tryckkoka mat så kom jag på det!



Jag går/springer på stället ca 1timme om dagen, oftast framför tv:n så jag slår 2 flugor i en smäll så att säga :) Finns det inte tid för en hel timme så lägger jag upp det på 2st 30 min pass. Varannan timme gör jag 10 dips (sitt med ryggen mot ett lågt bord eller stol, sätt upp händerna bakom dig och lyft upp) Dipsen tar ca 50 sek, så tiden finns,och stolar finns det överallt också eller hur.



Enkelt, prova så får du se.



Så var det maten, men först lite tryckkoks lära.



Första gången jag skulle tryckkoka gömde jag mig bakom dörren för jag var så rädd att den skulle explodera :), men det gick bra. Det enda man ska tänka på är att försluta locket ordentligt, haka fast ordentligt, sätt kastrullen på högsta värmen och när det börja pysa så sänker man värmen till det lägsta, sen sköter den sig själv. Jag lägger ut några recept i ett annat inlägg, annars blir det lite väl långt här.

Inga kommentarer: