måndag 18 augusti 2008

Jag igen med diverse ting !

Nu är jag här igen, komiskt att man gästspelar på sin egen blogg :)


Busan har börjat sin inskolninglekis (jag bryr mig inte om vad det egentligen heter). Första dagen vi var där så fick vi en massa info, vissa saker att läsa hemma och viss där, jag börjar med det vi skulle läsa hemma:


Jag började att läsa och skolan listade upp alla måltider barnen skulle få under dagen, men hoppade över att skriva om lunchen, så jag tolkade det som om dom skulle få fil mm till lunch! Gissa om jag svor, spottade och fräste den dagen.....(även skrev till http://krubb.blogspot.com/ Tack för svaret, Krubb:) Men det slutade med att skolan tycker att det är en sån självklarhet att barnen ska ha lunch så dom skrev helt enkelt inte om den i bladet. Men det kommer dom att göra nu.........


Vidare till infot jag fick på skolan:

Fröken frågade vad vi gjorde och jag berättade att maken reser väldigt mycket i sitt jobb och att jag studerar heltid. Vi pratade vidare om ditt och datt, men sen kom vi till tiderna. jag förklarade att 8 - 16.30 är bra för mig så att jag ska hinna med mitt, men hon hade en annan åsikt!!!! Jo, men studerar du så kan ju du hämta 15 - 15.30 och sen läsa på kvällen när barnen sover. Gud förbjude om jag skulle vilja städa, tvätta, duscha eller titta på tv, nepp, jag ska hämta tidigt och läsa hela kvällarna! *fräs*. Så idag skickade jag maken att skola in med instruktioner att trycka på mina tider, och det gick suveränt!!!!!! Dom var så imponerade att allt är löst. Hur gick det till? Jo, maken är väldigt älskvärd av sig så fröknarna smälte, där ser man.......


Och så nu till min lilla frågehörna. Brukar det se ut så här hos er?


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker inte hallen är alltför stökig.:)

Jodu, fröknarna på dagis bestämmer det ska du veta! Hmm ursäkta nu alla mina vänner som jobbar på dagis.Men det bästa är att de ofta är så lätt charmade av männen våra..:)
Hur tycker du råvarorna är annars? Själv tycker jag det har försämrats efter EU, att de tex inte kan mala sin egen köttfärs , utan allt ska vara förpackade från samma ställe.