torsdag 18 december 2008

Blandad dag.....

I dag var det sista körningen med min fina lärare, för imorgon flyttar vi till huset. Tack Kristian för dessa 5 lärorika och roliga veckorna, hoppas att nästa lärare är lika bra.

Idag har jag även packat ner allt för att i juldagarna städa ur lägenheten, kul va!
Det var även Minis sista dag på dagis, Busan har avslutning i morgon, efter det så åker vi......
Idag har det varit en känsloladdad dag för oss, konstigt nog så har både mini och jag saknat Brasilien extra mycket just idag. Barnen badade innan middagen, Mini blev klar först så hon gick ut i köket medan jag fixade bus. När vi kom ut så satt hon under bordet och grät, jag satte mig ner och frågade vad det var och hon sa "mamma, jag saknar Brasilien, jag vill åka hem" - det tog i hjärtat. Men det blev lite bättre när jag ännu en gång lovade att vi ska åka dit i februari. När jag hade lagt barnen så började jag att gå igenom lite bloggar, jag gick in på sunnyswede (finns i min lista) och såg de fina bilderna, där dom alla hade t-shirts, och då kom en liten tår - nu är det sommar i Brasilien och jag saknar det, inte bara värmen utan livet där. Okej, allt var inte bra där nere, men det känns som om det var bättre där än här. Jag trivs att vara i Sverige, men, jag tror att barnen kände sig bättre till mods där - kanske jag har fel och övertolkar allt - men jag ska ta mig en rejäl funderare på detta.

Nepp, nu ska jag frosta av frysen, städa en toalett för att senare kunna lägga mig och titta på Hells Kitchen :)

Inga kommentarer: