torsdag 25 december 2008

God fortsättning

Inget kräk på hela natten, så det lutar åt att barnen hade ätit för mycket godis..... (så julvinet avnjöts ordentligt)

Detta var barnens första svenska jul och det märktes. Hela dagen gick dom runt och liksom väntade på att få gå ner till poolen och bada, något vi har haft som tradition under åren.

Julmaten var ingen hit hos barnen, så nu står maken och gör spagetti och köttfärsås till dom, dom åt ingenting igår - inte ens köttbullar, så svensk julmat funkar tydligen bara i Brasilien

Jag har inte berättat något om vårt hus som vi har flyttat till! Det är ett ganska coolt hus, går man ut från tvättstugan så ser man skogen och går man ut från framsidan så ser man havet. Men bäst av allt är nog att vi har en kändis som granne. Vem det är kommer jag aldrig att säga, men det kan nog komma in ett och annat skvaller i bloggen :) Låt se......

Nepp, nu ska jag smutta färdigt på glöggen och titta lite på tv för att inom en snar framtid äta julmat igen medans resten av familjen äter pasta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt! Hyr ni eller har ni köpthuset?

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...

Hej! Vi hyr huset som tur är, jag har kommit på att jag vill inte bo här ute i skogen. Jag behöver höra trafik och liv, fågelkvitter funkar inte riktigt på mig. Gott nytt år vännen:)