fredag 11 maj 2007

Fredag!

När jag bodde i sverige och hade jobb så var fredagen favoritdagen, inte bara för att det var helg utan för jag kände att jag kunde lägga ner extra tid på mat och andra småsaker som gör det mysigt.

Nu när jag inte jobbar så kan det lika gärna kvitta vilken dag det är, men jag vill ändå göra lite fredags stämmning för barnen. Så ikväll ska jag göra kalvsnitsel (hur stavas det egentligen) med klyftpotatis, sen ska dom få chips och mysa i soffan.

Men jag vet hur det kommer att bli, för med trotsiga barn blir det aldrig mysigt, så dom kommer att hoppa i soffan och skrika de mest vansinniga order till mig o maken. Ungefär - mamma vi ska ha glass (kl kommer då vara ca 21), annars vill vi ha vårt lördagsgodis NU....men det är då man ler och säger: nej mina barn, men om ni borstar tänderna nu så ska pappa läsa 6 böcker för er, ni får välja vilka ni vill. Det är då dom springer och plockar fram dom stora böckerna, och maken kommer att sucka, lägga sig i sängen för att somna efter en bok, har jag tur så har barnen följt med honom in i drömmarna och jag får lugn o ro.....(man är väl en vinnare!)

2 kommentarer:

Lilla Jag sa...

"Inte jobbar"...vet inte om jag håller med om att du inte jobbar just nu.....

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...

hmm, har inte tänkt på det viset! Men du har rätt, undra om man kan kräva lön......