tisdag 16 oktober 2007

Blivande middag

Nu har jag precis lagt fläskkött i marinad, den vanliga hemma marinaden:

2 st vitlöksklyftor
några stänk paprikapulver
salt, peppar
några sekunders hällning av soja samt
Lika många sekunder olja
(enkelt eller hur!)

Sen skar jag ner lite champinjoner i detta.

Men nu till problemet!

Vad ska jag göra med detta? En gryta m grönsaker och ris, eller wooka, för jag har spagetti i kylen från lunchen?

Jag tror att jag låter barnen bestämma när dom kommer hem. Min nu 5-åring har fått en lös tand och har "svårt att äta ", ärligt talat så kan hon bara dricka säger hon! Så nu har även 2-åringen lösa tänder, alla är så lösa att hon kan också bara dricka. 5-åringen är galet arg på sin lillasyster, för hon vill vara själv om att vara stor med en lös tand.

Hur löser man sånt här? Någon som vill dela med sig?

Inga kommentarer: