lördag 30 maj 2009

31 Maj!

Det är den siste maj idag, imorgon är det juni - men vart tog våren vägen? Jag tror att jag har missat 2 månader.

Idag ska vi grilla det bästa man kan grilla (förutom brasiliansk churrasco) Tonfisk, vi fick tag på en fin bit hos fiskhandlaren igår, till detta ska vi ha kaprisröra och rostad nypotatis.

Barnen slutar skolan om 10 dagar och almanackan är fullproppad för oss alla fram tills dess, men sen ska det bli sommarlov, synd bara att jag inte lyckades få köra upp tidigare.

Bus var på filmkväll igår hos en klasskamrat, tydligen är det krävande på sådana tillställningar för hon sover fortfarande och kl är 8.30, måste vara ett personligt rekord.

Nu ska jag sätta igång lite tvätt och sen ut och rensa de få rabatter som finns på tomten, har jag tur så kanske jag kommer att finna något av allt det jag planterade för ett tag sen.

Trevlig pingst!

Inga kommentarer: