söndag 31 maj 2009

Mors dag!

Maken har frågat mig ett tag om jag vill ha något till mors dag - och han har fått samma svar varje gång - Jag betackar mig att få hjälp en gång om året! Och bara för att riktigt gå emot denna underliga tradition har jag idag: tvättat 3 tvättar (och vikt in dom), tillagat 2 st suveräna måltider (tonfiskgrill och kycklingpaj), plockat upp varenda jävla leksak i hela huset (tog en stund), strukit (de ni), bokat visning för huset vi hyr som ska säljas (ojojoj, körkortsteorin och skolan ligger illa till), gått en längre promenad med barnen (vi båda), åkt till en strand (se nedan) - allt detta bara för att kunna gå emot strömmen :) och nej, så här duktig är jag inte i normala fall, bara när jag vill jävlas med traditioner........

2 kommentarer:

veronika sa...

Kul att se att du är på gång att skriva i bloggen din!
Hoppas allt är bra!

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...

Allt är bra, men egentligen har jag inte börjat att skriva igen, men inte heller slutat :) Jag i ett nötskal....