onsdag 29 augusti 2007

Amora

Nu börjar det att bli höst i Sverige och vi börjar få vår, vilket är jätteskönt!
Och med våren kommer frukten, jag tänkte att jag skulle visa Amora.

Detta är en frukt som ser ut som ett avlångt björnbär, den smakar även lite som den men är otroligt mycket mer saftig. Här gör man sylt av den, jag tänkte att jag ska försöka mig på det detta året, får väl se hur det går.....

Egentligen så ska bäret vara svart när den är mogen, men när jag skulle ta kortet så såg jag att mina barn hade tömt trädet på de få mogna bär jag hade, hahaha, ska tillägga att dom är jättegoda!

Skräp med, här skulle det vara ett kort nu!!!
ok, jag försöker sätta in kortet i ett nytt inlägg, sen får jag nog be en vänlig själ i curitiba om hjälp med att ordna upp denna sidan, hahaha, vad kass jag är på detta:)

Inga kommentarer: