fredag 17 augusti 2007

Fröken

Jag talade med 2-åringens fröken idag, hon berättade att hon har flyttat ihop med sin pojkvän. Här "ska" man inte bo ihop om man inte är gifta, men så vet hon att jag är svensk och inte bryr mig, så hon kände nog att jag skulle glädjas med henne, vilket jag självklart gjorde!!!

Jag frågade hur det känns, och hon svarade att allt är jättefint - men, det svåra är detta med mat!

Hon sa " igår så fick min mormor hjälpa mig att laga mat genom telefonen" Jag har så svårt för detta med att göra potatis - när vet man egentligen att potatisen är klar?

Jag tänkte att hon nog inte är så van i köket så jag tipsade henne om att soppor är lätta! Lägg ner vad du har, släng i en buljongtärning, koka i 20 min och det är färdigt - det ohhhhhh jag fick till svar sa mer än mest. Jag är ganska säker på att hennes sambo kommer att få äta soppa i många dagar nu.....

Ska se om hon inte kan komma över hit någon dag så kan jag lära henne några enkla rätter.
Kanske jag skulle börja ge matlagningskurser här.

Inga kommentarer: