tisdag 28 augusti 2007

Skäpuppkoppling mm

Under ett par dagar nu så har jag inte haft någon internet uppkoppling, dosan har bara stått och blinkat när jag förtvivlat har försökt få igång den.

Till slut gav jag upp och frågade maken om råd, hmmm, män är bättre på maskiner, för han drog bara ut alla kontakter väntade i 2 min och satte igång allt igen - vips så fungerade nätet igen. jag tackar honom ödmjukast!

Under dessa dagar så hade 4-åringen och jag intressanta samtal, bla så tittade vi på en film där en snäll tant och farbror slåss mot dumma farbröder, en av dom dumma försöker att brotta ner tanten.

4- åringen tycker inte det är så snällt så hon säger: mamma, varför sparkar hon inte den dumma farbrorn på snoppen?

Mamma: Nje, han håller för snoppen så hon inte ska kunna sparka där.

Tystnad

4-åring: Men, kan inte den snälla farbron hålla fast den dummas händer så tanten kan sparka honom

Mamma: eehhhhhhh!!!!

(Maken tittar besvärat på oss båda)

Mamma fick då hålla ett litet samtal med 4-åringen om att man inte får sparka pojkar där......

Inga kommentarer: