onsdag 12 september 2007

Citronkyckling

Igår så gjorde jag en underbar kyckling. Jag hittade ett recept och gjorde om det lite, tyvärr så tog jag inget kort på den för den var väldigt fin att titta på med.

Till denna rätt behöver du:
1 grillad kyckling
2 st zuccini
2 st lime eller 1 citron (pressad)
1 vitlöksklyfta
2 dl grädde
2 dl vatten
1 hönsbuljong tärning
1 msk rosmarin
blandade oliver( efter tycke)
1 bunte spenat
2 msk dill
2 msk japansk soja (eller vad du har)
salt, peppar
Gör så här:
stava upp zuccinin och skär ner spenaten och stek ihop med vitlöken.
Bena ur kycklingen och skär i lagom bitar, sen häller du i allt utom dillen.
Låt det puttla i ca 5 min, när det har blivit en lagom tjock sås så häller du på dillen och stänger av plattan.
Till detta så hade jag ett fullkornsris, och det var fullkomligt super gott!
Ett tips är att alltid ha spenat hemma - man kan ha det i allt bara den är tillräckligt finhackad

1 kommentar:

Anonym sa...

Later urgott!!
Ska gora den i helgen, tack for receptet!
Synd att du inte tog kort.