måndag 3 september 2007

Spenat lunch


I dag när jag skulle göra lunch hittade jag en massa spenat som jag hade glömt bort, så det blev en god spenatsoppa. Den blev så fin att jag tog ett kort på den. Normalt när jag gör denna soppa så brukar jag knapersteka lite bacon som jag blandar i, men jag hittade ingen idag så det fick bli en "vanlig".
Jag kan verkligen rekommendera alla att göra denna soppa, för man känner sig riktigt riktigt nyttig och då gör det inte så mycket om man tar en choklad eller annat under dagen;)
Så här gör man:
*Ta en stor bunte med spenat.
*Koka upp vatten och lägg ner spenaten, koka i några minuter.
*Häll över vattnet i en bunke och hacka ner spenaten i små bitar,
där efter så häller du tillbaka spenaten och vattnet i kastrullen samt en grönsaksbuljong
*Koka upp och häll i lite grädde, potatis mjöl samt peppar.
*Koka några ägg samt ev stek bacon
Detta går fort och är så gott!

Inga kommentarer: