måndag 24 september 2007

Veckomatsedel

Jag var inne på http://brazilianlinda.blogspot.com och såg att hon har börjat med vecko matsedel. Jag tycker det är en fantastisk ide, men tyvärr planerar jag inte så noga utan gör mat på det som finns eller rester :) Men nu ska jag göra slag i saken och försöka att planera upp min vecka.

Måndag: grönsaksomelett senare köttbullar med potatis.
Tisdag: pyttipanna senare spagetti med köttfärs sås
Onsdag: spenatsoppa senare wienerschnitzel m stekt potatis
Torsdag: korvgryta m ris senare kött (!) m ungsbakad potatis
Fredag: grönsakssoppa senare kyckling med potatisgratäng
Lördag & Söndag: Ja, vad nu maken kommer att utföra för stordåd.

Ja, detta kommer att vara min vecka, jag hoppas att jag kommer att lyckas att hålla den.

2 kommentarer:

Brazilian Linda sa...

Det där låter ju inte alls så tokigt! Vad kul att du är med!

Vad avis jag blir på er som får åka till stranden och frossa i räkor också :)

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...

Hahaha, ja nu blev det inte så mycket räkor för restaurangen tyckte inte som jag! Jag vill ha vitlöks stekta räkor utan skal, men dom friterade räkorna med skal så jag åt det bara en gång.Men nästa gång, då ska det bli stekas av.. Fantastisk ide du har fått - mat sedel!