torsdag 6 september 2007

Nationaldag

I morgon är det Brasiliens nationaldag, här firas det som norrmännen firar 17 maj.

Allt kommer att vara stängt så vi måste handla mat mm ikväll, jag ser inte fram emot att handla samtidigt som resten av stan gör det, men ibland kan man inte få som man vill.

Morgondagens firande kommer att vara nere på stan, stadens regemente kommer att gå parad, samt att det kommer att vara diverse aktiviteter för vuxna o barn.

Själv sitter jag nu och planerar inköpen, jag har planerat att vi ska grilla imorgon, men jag vill göra det annorlunda, hur vet jag inte än, det får fantasin avgöra!

Här säger dom att våren kommer den 23 september, men jag har vår nu! Mitt vårtecken är att Arne har vaknat och visats sig, Arne är vår ödla som bor i en håla här hos oss, och är vår egen "pet". Jag ska försöka att ta ett kort på honom i helgen så ni får se honom, för han är så fin.

, nu ska jag kolla in olika udda saker att grilla samt skriva min lista inför handlingen ikväll.