onsdag 12 september 2007

God Morgon


Så har man genomgått ännu en sömnlös natt. Båda barnen har hosta så det är en del sittande nätterna igenom. Jag hoppas att det kommer att gå över med regnet som jag tillber nu, det har inte regnat på 48 dagar nu så luften är full med damm, vilket självklart retar luftrören så varken jag eller någon annan i familjen får sova...Men det kommer att lösa sig för ikväll ska jag lära barnen dansa regndans.


Helgen blev lite annorlunda kan man säga, jag låg hela helgen och letade efter Arne, men det verkar som om han inte var lika glad av att se oss som vi blev av att se honom för han håller sig gömd, men däremot fann jag papegojan här över i trädet. Han hade rymt från grannarna och ville verkligen inte hem, ägarna försökte både länge och väl men han satt still i trädet, så nu har vi blivit med pippi med. Barnen matar honom med diverse frukt, så det är väl en win- win situation.Han slipper bur och barnen är lyckliga
Den annorlunda grillningen blev inte av, för jag hade noll och ingen fantasi, men däremot så gjorde jag en underbar kyckling igår, ska lägga in recept senare idag.


Inga kommentarer: