söndag 22 juni 2008

Avskedsfest!

I fredags så hade vi festen. Vi hade bjudit 84 barn men det kom "bara" 60. Men nästan alla vuxna fanns på plats, så det blev fullt. Kvällen var fantastisk, mycket skratt och många många tårar.... I slutet av festen så visade vi på en filmduk ett bildspel över våra 5 år här. Första kortet var första dagen här och sen fick våra vänner följa våra år....O herregud vad vi grät. När filmen var slut så kände jag att jag behövde några minuter för mig själv, men en fröken hämtade mig för dom hade en överraskning sa hon. Jag kom in i salen och då hade deras bildspel börjat, dom hade satt ihop kort över barnens år i skolan... det var så fint.

Vi hade bokat både fotograf och en filmare, så när vi vi kommer till Sverige så kommer vi att kunna titta på filmen och minnas alla våra vänner, jag tror att det är viktigt för barnen att känna att vännerna finns även om dom bor på andra sidan jorden. Nu ligger familjen i badet och jag ska packa så gott det går, för på Tis flyttar vi till hotellet... Det är så svårt nu, vi kommer att lämna en stor del av vårt liv. Sempre Brasil!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till!!

Förstår att du grät!