onsdag 11 juni 2008

Så mycket saker så lite tid!

Ja, jag vet att jag inte har skrivit på länge, men nu är det verkligen kaos här!

Den senaste månaden har jag/vi:

Sagt upp huset - vi hyr denna goding

Fixat flyttfirma - nja, nästan iallafall, får veta på fred

Ordnat avskedsfest för 84 ungar med föräldrar - ska bara ordna ett bildspel

Jagat runt för att köpa möbler - men så måste dom vara behandlade för att komma in i Sverige.

Ordnat tandläkare - ska dra ut en visdomstand på fred, får se om jag vågar.......

Haft familjefotografering - ja just det...

Köpt videoband - stort projekt med tanke på att jag inte har körkort.

Fixat uppehållstillstånd - vi åker om 2 veckor......

Lärt mig brasilianska desserter - dom ska bli goda i Sverige

Ordnat en ny städerska - Ia ska opereras imorgon, kan inte vara utan ett rent hus.

Försökt att hitta stenar - finns inte i mitt prisläge så vi måste in till sao paulo en gång till

Åkt till stranden - en sista gång, vattnet var varmt!

Lärt mig manikyr - hahahaha, nästa liv kanske

Handlat kläder - mupparna nr 1

och mycket mycket mer!
Listan om vad som ska göras är längre, men det ordnar sig eller hur!(hahahaha*skrattar hysteriskt)

Nu känns det väldigt vemodigt, mammorna på skolan håller på att ordna något extra för oss innan vi ska flytta, vad jag kommer att gråta!!!!!! Vi lämnar 5 år bakom oss, men vi har redan börjat att prata om att kanske flytta tillbaks sen, efter att jag har pluggat. Vi får se hur det går, allt har sin tid. Men jag har så mycket att göra innan vi åker, idag tog jag en timme inne på apoteket, mediciner köper vi imorgon, men idag köpte jag krämer, shampoo, myggspray mm, det är mycket billigare här. Jag ska senare lägga in ett recept på "caramell de puddim", jätteenkelt och sååå gott. Nepp, nu ska jag försöka att sova en stund, för imorgon börjar den nya städerskan/barnflickan (kanske hon vill flytta till Sverige)

Jag hör av mig senare, så snart jag kan!

Inga kommentarer: