måndag 18 december 2006

35 gradig hetta

Nu är sommaren här på allvar! Natten tillbringades med att hämta vatten och fläkta barnen som svettades floder i värmen. Vid 4 kom jag på att vår fläkt hade kyla så jag satte igång den - nja kyligt blev det ej, men det blev uthärdligt.

Födelsedagen firades i poolen i salvador. Ska ni åka på semester till Brasilien så är Bahia ett hett tips, underbar omgivning och ett klimat som är underbart. Jag ska försöka att hitta ett hotell till nyår, för Bahia är för vackert för att inte vara där. När jag frågade min 4-åring om hon hade det roligt i salvador så fick jag förklaringen - nej mamma, det var inte roligt för jag hade inte MIN pool där! Att hon skrattade hela tiden spelade tydligen ingen roll!!!!

Men det är väl så med barn, speciellt om dom är i trotsen. Hon har börjat att dra det värsta ramsorna för mig när hon är arg.... igår var hon så arg att det starkaste ordet hon kunde komma på var "kastrull" - jag kunde inte låta bli att kontra med " stekpanna" - jäkelen var galen hon blev :), lite kul ska väl en mamma också ha!

2 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Mohahahaha!Kastrull...*S* 4-åringar är en picknick i jämförelse med 6-åringen...huga...

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...

säg inte så, jag får ångest....men men med så "hemska ord" kan jag nog överleva ett tag till;)