torsdag 28 december 2006

Brasilien

Brasilien är är en helt annan värld gentemot Sverige, tex, på nyår i sverige kan man ha vilken färg man vill! Förstå året här så tog jag på mig en svart snygg långklänning, när jag kom till festen så drog alla en ett djupt andetag och ville att jag skulle åka hem och byta om. Här är svart på nyår = sorg och tragedi för året som kommer....jag bytte inte om och jag hade sorg i mer eller mindre 2,5 år.

Så förra året hade jag en vit klänning, det blev lite tragedi och sorg men artade sig efter sommaren.... Detta året ska jag ha en super snygg vit klänging och röda smycken ( kärlek) samt en massa guld ( rikedom)... Mina barn ska ha vita klänningar och oranga halsband ( hälsa), för nästa är ska blir riktigt bra!!! Maken ska jag försöka lura på diverse färger på handleden...

Vi ska försöka att få tag på en resa, lite sent ute iof, men det ska nog gå! Vad ska du själv göra på nyår? Jag skulle vilja rekommendera oxfile provencale som nyårs middag, det receptet finns i varje kokbok och är gudomligt gott!


Nu har ännu ett år gott - Det har varit ett ganska bra år! Vi firade sommaren i sverige, tyvärr höll vi på att förlora vår lilla, men det gick bra och jag tackar honom där upp varje dag för det. Så det är bara att hoppas på att vi kan få ett ännu bättre år....men det blir det för jag kommer ju ha min vita klänning :)

Inga kommentarer: