måndag 11 december 2006

Jag är en organiserad person! Jag skriver listor och noter på allt, jag tror att jag är den enda person som har en liten bok till boken! I denna lilla boken skriver jag i allt intressant som jag senare vill kolla upp så som "Stalin - den röde tsaren" - sid 181 Filipp Golasjtjekin, han organiserade mordet på tsaren och hans familj. Nu är det meningen att jag ska ta reda på vad detta är för en person och försöka förstå hur han är funtad! Lite kul att få försöka förstå hur livsmönstret var på den tiden... Så dagen ska ägnas åt att finna fakta som kan vara intressant att läsa, alltid kul att hitta något nytt i brist på fler böcker. Senare ska jag skriva listor på allt som jag ska packa ikväll för vi åker till bahia i morgon på 4-dagars semester. njjeee, det är nog lättare att bara öppnar garderoberna och slänga ner allt, då kommer vi i allafall inte att sakna något...Tunga väskor blir det..... det är lite kul att tänka på hur ens väskor såg ut fb (före barn) och eb (Efter barn), fb packade man ner solskydd, bikini, något klädesplagg (för man tänkte att man skulle hitta skitsnygga kläder på platsen)och smink sen var man klar. Eb är däremot lite kämpigare - kläder för alla typer av väder ( likt bförbannat måste man iväg och köpa mer kläder, för den stora har packat ner sina läckande tuschpennor som färgat ner alla kläderna), solskydd i 4 olika faktorer, leksaker, halva apoteket, 3 ombyten av badkläder till oss alla för vi vill ju inte få en infektion (man har ju blivit gammal;) samt välling med flaskor. pust, det är inte semester när man åker på semester med barn. Så det är väl lika bra att jag börjar att skriva mina listor nu för att ikväll inse att det bara är att slänga ner allt.

Hmm, kom på att jag måste ju iväg och plocka ögonbryn, vaxa benen, göra manikyr och fuktbehandla håret som sig bör när man åker på brassesemester.....blir nog inget fakta sökande idag..... tar det nästa år tror jag.

2 kommentarer:

Victoria sa...

Hej!

Tack för besöket på min sida!
Hur har ni haft det på semestern? undrar en nyfiken Florida-bo...
/Victoria

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...

Klart man håller koll på andra utlandssvenskar;) Semestern var super, kunde inte blivit bättre.