måndag 28 januari 2008

Nu är sommarlovet slut!

I morgon börjar barnen skolan igen, dom har väntat lääängen på denna dagen.

För mig har tiden gått lite väl fort, för jag har knappt hunnit med att köpa allt som dom ska ha i skolan. Mina barn går på en privatskola, så hur det är i dom kommunala vet jag inte men i min skola så måste man köpa allt till skolstarten, här är ett litet axplock:

*5 ark vardera av blåa, svarta, gröna, röda, gula och rosa papper
* 6 olika penslar
* 32 olika pennor i olika färger och former
* 1 liter lim
* 200 plastmuggar,
*3 sopsäckar,
*200 handtorkspapper,
*2 olika boxar för papper,
*30 gafflar och 30 knivar (plast),
* 3 st foton av vadera barn
*1 st tandkräm
*Engelska böcker

Ja, bara ett litet smakprov på vad jag har inhandlat denna vecka. Min så kallade "hell week"

Men självklart så har inte 5-åringens engelska bok kommit, dom beställde fel så bokhandeln fick sig en utskällning, för nu kommer hon att vara utan bok första lektionen och hon kommer att vara så ledsen för det.

Jag har inte hittat " 1 guache 250 g roxo marca", vad detta är vet jag inte riktigt och det fanns ingen att fråga i affären, för de stackarna gömmer sig nu innan skolstarten. Det är inte bara jag som har hell week tydligen.....

Denna veckan ska vi även köpa skor, skoluniformer samt resterande skolgrejer.

Ja just det - Min lilla 2-åring blir 3 år på fredag så då ska hon ha kalas i skolan. Självklart finns det en lista för saker hon ska ha med sig till kalaset:

1 tårta med ljus
20 kakor
3 liter juice
20 salgados (små piroger)
tallrikar, skedar och muggar
massa brigadeiros (små söta bollar gjorda på sötad mjölk)
Godispåsar till alla barnen

Nu har jag säkert glömt en massa, men det löser sig nog.

Så nu ska jag fortsätta att packa ihop barnens skolsaker för att i eftermiddag frakta upp allt till skolan.. Det är kul nästan jämt!

Inga kommentarer: