lördag 12 januari 2008

Så var det Lördag igen....

Maken är iväg och jobbar och barnen sover :) Ganska lyxigt faktiskt, att få egentid mitt på dagen.

När maken var i Sverige i nov så köpte han hem marinader, caj pe:s, jag blev jätteglad och la dom in dom i glömskan (skafferiet). Igår så hittade jag dom och marinerade lite kött till kvällens grill, köttet blev perfekt grillat - men FY vad illa det smakade! Det var inget fel på köttet eller marinaden, men vi kom fram till att våra smaklökar "har gått vidare".

När man grillar här så "klappar" man in grovsalt på köttet, sen grillar man det och skrapar av de överflödiga saltet, och det är fantastiskt gott!

När vi talade om det senare på kvällen så insåg vi att köttet här smakar kött! I Sverige så smakar köttet...ja, ingenting, så därför behövs marinader i Sverige, här här är det bara otäckt. Så nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra med de resterande 4 påsarna.

När jag grillade igår så började jag fundera lite på en sak, varför grillar man inte i Sverige på vintern?

Jag har varit borta från Sverige så länge nu så jag minns inte. kan någon friska upp mitt minne?

Det borde vara en lätt sak att tända upp! Ok, sitta ute o äta är det inte på tal om, men grilla och gå in!

Ja, nåväl, tids nog får jag veta, för detta året så bär det hem till Sverige igen.....

1 kommentar:

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.