måndag 7 januari 2008

Vad har du för favoriträtt?

På nyårsdagen frågade jag min man detta och han började att fundera, efter en stund så svarade han stenbitstoast. Jag fick samma fråga av honom och till min förvåning så kunde jag inte komma på något! Visst, det finns en massa god mat men jag har ingen favoriträtt, så detta året kommer jag att ägna till att finna en favoriträtt :).

Jag hade tidigare skrivit ner diverse olika rätter jag har funnit ut och som jag planerade att lägga ut här, men min 2-åring ville städa och hittade ingen trasa så hon tog min bunte med papper, blötte ner och skurade väggen.....grrrrrrr.

Något mer jag har bestämt mig för att göra detta år är att träna regelbundet. Jag kände för ett tag sen att musklerna har blivit lite väl slappa så nu ska jag försöka att öka styrkan. Att springa på gym kommer jag inte att ha tid med, så jag ska försöka träna med saker här hemma. Tex, En colaflaska får vara en hantel osv, samt att jag kommer att "jogga på stället" när jag ändå bara tittar på tv. Detta kommer att bli bra :)

Och med träning så kommer ju självklart hälsosammare mat! Så det kommer nog att bli lite hälsa under detta året :)

Nu ska jag jogga lite igen, häng med!

Inga kommentarer: