onsdag 23 januari 2008

Tillbaka, eller

Datorn är fortfarande kontrollerad av någon annan *skithuvud*.

I onsdags så bestämde jag och maken att vi skulle lämna in datorn på måndagen i stället, för vi skulle åka till stranden från torsd - sönd, och det är alltid bra att övervaka när något ska göras här...

..Sagt och gjort, vi lämnade datorn hemma och åkte till sköna stranden. 38 grader varmt och härlig sand. Barnen lekte och badade som tokar och vi byggde sandslott till dom. Barnen fick t.o.m en äldre okänd herre att bygga ett slott till dom (så kan det gå om man har rådjursögon)

Men på Lördagen vaknade jag och var väldigt bestämd att vi skulle åka hem, varför visste jag inte, men hem skulle vi!

Så vi åkte vid lunchtid och var hemma vid 6-snåret. Jag ordnade lite mat men barnen ville inte äta och var allmänt gnälliga, jag tolkade det som protest för de uteblivna sanddagarna...

Barnen somnade vid 22 och jag gick till sängs vid midnatt.

Kl 01.30 vaknade jag av att 5-åringen kräktes...... (kvinnlig intuition?)

2-åringen kom efter vid 3 tiden, så då bestämde maken och jag att jag skulle ta natten och han skulle ta dagen, sagt och gjort. Jag överdriver inte om jag säger att jag tvättade händerna 150 gånger den natten. Vid 4 kom jag på att man ska tvätta händerna med handsprit när någon har maginfluensa, men något sådant hade jag inte, så jag letade fram en flaska med vodka - det gick lika bra det!

Söndagen sovs bort av oss alla 3, och på måndagen var barnen ganska ok, men på måndagen mådde jag och maken lite dåligt, så vi var vakna den natten...

Tisdagen sov vi bort helt och hållet - otroligt vad virus kan slå ut, och ett stort tack till vår städerska som tog hand om våra barn.

Nu på onsdagen är vi ganska ok, men får fortfarande inte träffa människor, ganska skönt faktiskt, jag är inte så sugen på socialt umgänge nu. Men det är lite synd om maken, han var tvungen att flyga idag, men sånt är livet! (jobb inkluderas inte i influensor)

Så nästa vecka kommer min lilla goding att lämnas in , så jag går inte in på något som kräver lösen( förutom bloggen)förrän allt är klart.

Men nu börjar Hell week, snart börjar skolorna och det är ett annat ämne jag ska berätta om sen - det är inte som i Sverige!

Inga kommentarer: